Hoe schrijf je een goede advertentie?

Tegenwoordig maakt eigenlijk iedere organisatie gebruik van advertenties. Of dit nu is via social media of Google, het is een belangrijke manier om producten of diensten te promoten en om jezelf kenbaar te maken bij de doelgroep. Maar hoe schrijf je nu een advertentie die aantrekkelijk genoeg is voor de doelgroep om over te gaan tot actie? Wij vertellen je er graag meer over in dit artikel. Lees dus snel verder en doe er je voordeel mee!

Wat is de boodschap

Ten eerste zul je je af moeten vragen wat precies je boodschap is. Wat is belangrijke informatie en wat wil je dat de doelgroep te weten komt? Dit kan bijvoorbeeld informatie zijn over een nieuw product of dienst van je organisatie, maar het kan ook zijn dat je je expertise kenbaar wilt maken en laten zien dat je de beste bent in de branche. Zorg ervoor dat je daarom een pakkende boodschap hebt, waar je de advertentie omheen kunt gaan bouwen. Dit brengt ons gelijk bij het volgende punt.


Opbouw advertentie

Een advertentie moet je zo aantrekkelijk mogelijk proberen op te bouwen. Dit betekent ook dat er een duidelijke structuur in de advertentie moet zitten, zodat consumenten gelijk weten waar het over gaat en hun aandacht getrokken wordt. Hierna volgt een inhoudelijk middenstuk van informatie, waarin je de lezer uitlegt wat precies je boodschap is. Aan het eind sluit je af met een korte call to action of bijvoorbeeld een reden waarom dit product of dienst zo waardevol is voor de lezer. Dit is dan nog enkel de tekst. Hiernaast kun je een advertentie ook aantrekkelijker maken met Google ads beeldextensies. Hierbij kun je beeldmateriaal uploaden als aanvulling op bestaande tekstadvertenties. Deze extensies laten de boodschap dus beter overkomen en zorgen ervoor dat de advertentie beter in de smaak valt bij de ontvanger.

Meer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *